Via vårt supportformulär kan du kontakta Elastocons supportavdelning för teknisk hjälp med ditt instrument.
För att kunna felsöka behöver vi modellbeteckning och serienummer från den specifika del/instrument som orsakar problem.
Till exempel så består ett relaxationssystem av olika komponenter som har sin egen beteckning och serienummer, som ugn och riggar. På Elastocons instrument finns en svart etikett som sitter på fronten av instrumentet/övre delen av riggen.
På instrument från andra tillverkare kan etiketten exempelvis sitta på sidan eller baksidan.
Var så tydlig du kan i problembeskrivningen.
- Vad är problemet?
- När uppstod det?
- Gjordes något särskilt när problemet uppstod?
- Har det hänt tidigare?
Du kan även ladda upp text och bilder i olika filformat (zip, pdf, doc, xls, ppt, jpg, jpeg, gif, png) med mer information om ditt problem.
Skicka gärna de faktiska provningsfilerna från Elastocons program för felsökning. Observera att det är själva provningsfilen och inte en exporterad fil, skärmdump eller rapport vi behöver. Det är viktigt att du packar provningsfiler i en zip-fil innan en filuppladdning via formuläret.
Elastocons support använder TeamViewer för Windows när vi ger fjärrsupport för våra programvaror och instrument.